Doorgaan naar hoofdcontent

Dít willen ondernemers weten over CO2-neutraal ondernemen

de Duurzame Wereld
Dít willen ondernemers weten over CO2-neutraal ondernemen
Dít willen ondernemers weten over CO2-neutraal ondernemen Het Klimaatplein vroeg de ruim zeventig mkb-bedrijven die deelnemen aan de Nederlandse Alliantie voor Klimaatactie welke deelonderwerpen van CO2-neutraal ondernemen zij extra belicht willen zien. Deze zeventig bedrijven zijn al bezig om de eigen uitstoot van broeikasgassen te reduceren met 40%
Lees verder

Weg met klinkers en tegels. In België moeten bewoners hun tuin vergroenen.
Weg met klinkers en tegels. In België moeten bewoners hun tuin vergroenen. In de Belgische stad Lier hebben ongeveer 30 gezinnen het bevel gekregen om op korte termijn hun voortuin te 'ontharden'. Dat betekent dat het stadsbestuur wil dat ze... Lees verder Hoe groot is ons plastic probleem eigenlijk? In de jaren '50 dachten we
Lees verder

Regionale Energiestrategie Fryslân (RES) 1.0 gepresenteerd
Regionale Energiestrategie Fryslân (RES) 1.0 gepresenteerd Gedeputeerde Sietske Poepjes en de Leeuwarder wethouder Bert Wassink hebben de Regionale Energiestrategie Fryslân (RES 1.0) gepresenteerd. Dit gebeurde op vrijdag 16 april bij activiteitenboerderij de Hammerslag in Westergeest waar het Friese jongetje Jelte een zon ontving, als symbool voor een
Lees verder

Advertorial: Van energielabel F naar A!
Advertorial: Van energielabel F naar A! De isolatie-eisen die gesteld worden in de bouw zijn hoog. Goede isolatie, een hoge luchtdichtheid en het beperken van koudebruggen zijn daarin de belangrijkste stappen. Lees verder W/E en IGG: samen halen we meer duurzame waarde uit een investering Hoeveel kost duurzaam bouwen en wat
Lees verder

Earth Day 2021: Philips en Heineken tekenen The Climate Pledge van Amazon en sluiten zich aan bij ruim honderd multin...
Earth Day 2021: Philips en Heineken tekenen The Climate Pledge van Amazon en sluiten zich aan bij ruim honderd multinationals Amazon en Global Optimism kondigen vandaag aan dat ruim 100 bedrijven The Climate Pledge hebben ondertekend. Onder de 49 nieuwe ondertekenaars die zich vandaag aansluiten bij The Climate Pledge zijn bekende merken zoals
Lees verder

Circulaire kansen voor de windindustrie in nieuw rapport
Circulaire kansen voor de windindustrie in nieuw rapport Op vrijdag 16 april werd het rapport 'The ideation process focussed on circular strategies in the wind industry' gepresenteerd. In dit rapport is de huidige staat van circulariteit in de wind industrie beschreven en waar kansen liggen voor de industrie om op in te spelen in de komende jaren.
Lees verder

Nieuwe app vol duurzame reistips laat je unieke plekken in Nederland ontdekken
Nieuwe app vol duurzame reistips laat je unieke plekken in Nederland ontdekken Met de meivakantie in het vooruitzicht, lanceert het duurzame reisplatform Honeyguide op 23 april 2021 een app vol unieke plekken in eigen land met positieve voetafdruk. Met de lancering wil Honeyguide als een van de eerste organisaties in de Nederlandse reiswereld de
Lees verder

Wrangler® onthult wereldwijd duurzaamheidsplatform: WeCare Wrangler ™
Wrangler® onthult wereldwijd duurzaamheidsplatform: WeCare Wrangler ™ Wrangler®, een wereldwijd icoon in spijkerbroeken en vrijetijdskleding, kondigde onlangs de lancering aan van zijn WeCare Wrangler ™ -duurzaamheidsplatform, dat voortbouwt op de jarenlange inzet van het merk om de planeet en de mensen die het thuis noemen te beschermen. WeCare
Lees verder

Auping introduceert duurzame dekbedden en kussens
Auping introduceert duurzame dekbedden en kussens Auping lanceert een collectie duurzame dekbedden en kussens gemaakt van gerecycled dons en gerecycled polyester. Het gebruik van gerecycled dons en gerecycled polyester past binnen de circulaire doelstellingen van Auping, waarbij afval tot het verleden behoort en grondstoffen zoveel mogelijk worden
Lees verder

KitKat CO₂-neutraal in 2025!
KitKat CO₂-neutraal in 2025! Nestlé's KitKat versnelt in de aanpak van klimaatverandering en is in 2025 een CO₂-neutraal gecertificeerd merk*. KitKat, een van 's werelds populairste chocolademerken, heeft vandaag bekend gemaakt om in 2025 CO₂-neutraal te zijn. KitKat wil de uitstoot die wordt gegenereerd door de inkoop van ingrediënten, de productie en
Lees verder

McKinsey launches Sustainability platform for helping clients innovate to net zero
McKinsey launches Sustainability platform for helping clients innovate to net zero McKinsey announced the launch of McKinsey Sustainability, their new client-service platform with the goal of helping all industry sectors transform to get to net zero by 2050 and to cut carbon emissions by half by 2030. McKinsey Sustainability seeks to be the
Lees verder

Het Paradijs op aarde begint in Nederland
Het Paradijs op aarde begint in Nederland Met een 1,5 uur durende documentaire die vanaf vrijdag 23 april is te zien, met de hoopgevende titel ˋHet paradijs op aarde begint in Nederland (met de energietransitie), wil Ruud Koornstra Nederland overtuigen van de haalbaarheid van deze aangename samenleving. Om dit lonkend perspectief kracht bij te zetten
Lees verder